torsdag 16 februari 2012

Snabbuppdatering.

Har haft lite småpillande för mig sista veckan: bland annat har jag modifierat fästena för utskriftsplattan så att den är lättjusterad och inte slår i ramen i ytterlägena. Detta genom att kapa fästskruvarna fem millimeter, en bonus blev att fjädrarna är något hårdare spända och hela alltet sitter bättre. Fick ta och höja upp fästskenorna något med ett gäng brickor, så nu löper den med god marginal.

Bild:


Svårt att avgöra skillnaden, men som sagt: fem millimeter. Vilket ungefär motsvarar avståndet till muttrarna på ramens gängstänger.

Jag har ett litet problem, eller rättare sagt en mindre olägenhet: datorn som jag kör host-programmen på har jag varken skärm, tangentbord eller mus till så jag har fått flytta över de från min andra stationära. Har hållit på en del på min bärbara men programvaran är rätt så lynnig på 64-bitars system. Ska försöka styra en uppsättning kringutrustning så den kan stå permanent...

Härnäst blir det till att testa lite olika firmware-varianter och att testa extrudern. Mer kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar