måndag 20 februari 2012

Snabbuppdatering.

Har testat extrudern och värmen är det inget fel på! Var uppe i ca 230° C som mest (ABS, som jag använder för tillfället, behöver minst runt 205° C) Lite problem ska det ju ändå va; axeln som matar tråden greppar inte som den ska, ett vanligt problem på den här gamla typen av extruder, anledningen till att de modernare varianterna typ Wades har rätt rejäl nedväxling.

Har länge funderat på att styra en ny extruder då jag misstänkte att något sånt här skulle inträffa; ska ta och kolla runt var det är smidigast att beställa från, vilka kit som har passande delar och så (har redan en fullt fungerande Hot-end-del...)

Än så länge så kör jag på med den jag har, jag tog och moddade den lite smått genom att slipa ner diametern lite på kugg/grepp-delen och vidgade några hål för motorfästskruvarna. Det verkade hjälpa lite då den greppar och löper lättare nu. Har dock ej testat att värma upp den än då jag inte har host-datorn i körbart skick...

Appropå så luskade jag till slut ut att firmware-versionerna från 2011 (och frammåt) inte fungerar med Gen3-elektroniken (kompileringsbuggar har jag nämnt tidigare) så nu kör jag på på den senaste från 2010 (0806) vilket jag tidigare nämnt funkar fint...

Ska ta och testa extrudern imorrn, funkar den blir det till att skriva ut och härja, funkar den inte blir det till att vänta på beställning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar