torsdag 13 december 2012

Kamerastrul.

lyckades knäcka usb-kabeln till min kamera, råkar vara någon specialvariant också och inte en vanlig mini-usb. Ska styra en ny och langa upp massa bilder, har lite skålar och flasköppnare och legobitar och mer att visa.. :D
Nu har jag i alla fall alla printade delar till klara till min nya Prusa. Har spanat runt efter vilken shop som jag ska beställa motorer/elektronik och dylikt från. Inte helt klart än men jag hade tänkt att beställa grejerna i helgen om inte annat...

Annars har jag bytt ut kugghjulen på extrudern, bättre precision än de jag hade innan samt större nedväxling (10:42 i stället för 11:39). Detta ledde till att skrivarn stog still några dagar då jag var tvungen att kalibrera om en del. Nu verkar allt funka igen dock... Har mindre glapp också vilket leder till mindre blobbande.

Mer på g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar