fredag 24 februari 2012

Extruder ordnad!

Sådär, det blev till att beställa utskrivna delar och skruvkit till en 'Wade's Geared Extruder' från 2printbeta.de, hade tur då plastdelarna var den sista uppsättningen de hade inne. Hittade passande delar på några andra ställen/webshoppar också, men de som inte hade delarna slutsålda hade lite olika kit eller svarade inte fort nog på mail (skulle kanske sparat runt 70 spänn eller så om jag fått svar direkt från den första jag spanade in...)

Gick på strax över 450 :- inklusive frakt och borde komma fram mitt i nästa vecka nån gång. Inte så farligt med tid/pengar alltså.

Skruvarna skulle jag nog kunnat ordna här hemma, om jag nu inte redan har de flesta, men de kritiska delarna som jag helst köper färdiga är den frästa m8-bulten som greppar tråden och låsskruven/skruvstiftet som fäster kugghjulet på motoraxeln, kan vara lite knepigt att ordna rätt variant...

Uppdatering kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar